The Drop – äntligen har jag sett den

En av mina absoluta favoritförfattare just nu är Dennis Lehane. För ett tag sedan läste jag ”The Drop”, som var mycket bra. Missade tyvärr att se filmen på bio, trots att jag tyckte att den verkade oerhört intressant med skådisar som Tom Hardy, Noomi Rapace och James Gandolfini.

Nu finns då filmen äntligen tillgänglig på Itunes, så nu har jag fått chansen att se den. Lehane har även skrivit manus till filmen, och det märks. Mina förväntningar infriades helt klart. Hardy är bra i rollen som Bob (även om jag föreställt mig honom som tystare och mer bortkommen). Rapace är också riktigt bra som Nadia och James Gandolfini är…James Gandolfini…men det är ju bra. Har för mig att detta blev hans sista film.

The-Drop-HD-Stills-Wallpapers

Jag gillar stämningen i filmen och foto är riktigt bra. Älskar den här sortens thrillers. Dock kan jag inte begripa varför man har flyttat filmen från bokens Boston (som ju Lehanes böcker oftast utspelas i) till Brooklyn i New York. Det spelar dock ingen större roll.

Nu väntar jag bara på att Lehanes ”Live By Night” ska bli film – regisserad av Ben Affleck. Kan bli hur bra som helst. Synd bara att de inte börjar från början i trilogin.

Kommentera

