Saker som stör mig med Homeland

Jag följer Homeland – och fortsätter att göra det, så det finns onekligen en del positivt med serien som håller mig kvar. Men få serier har gjort mig så irriterad som denna. Ibland kan jag sitta och titta och vara riktigt förbannad. Vet att jag borde lugna ner mig…

Tänker lista lite saker jag stör mig på. OBS! Spoilers kan förekomma, men jag sa försöka hålla nere på dem. Och jag kanske även ska tillägga att jag inte sett säsong 4 än.

Störande saker i Homeland

  • Den oerhört usla inledningssekvensen. Jag inser att den på nåt vis antagligen ska symbolisera vad som försiggår i Carries hjärna. Men det är så DÅLIGT.
  • Carries agerande! Detta gör mig rasande i snudd på varenda avsnitt. Jag vet att hon ska ha psykiska problem – men i avsnitt efter avsnitt agerar hon fullkomligt idiotiskt. Jag vet att hon är huvudperson, men trots detta tycker jag att serien skulle varit mycket bättre utan henne. Ska jag som tittare tro på att CIA (om något motvilligt) fortsätter att lita på henne – trots att de till och med tvingas skjuta henne i ett avsnitt. Det går inte att ta på allvar.
  • Claire Danes i rollen som Carrie! Hon har tydligen vunnit Emmys för detta – men jag ser bara en medioker skådis som överspelar något fruktansvärt. Titta på henne i vilken scen som helst – hon ser ju bindgalen ut. Nej, jag tycker inte att det är fantastiskt skådespeleri (för hon ska ju trots allt vara psykiskt sjuk), jag tycker att det är det mesta våldsamma överspel jag skådat.
  • Brodys familj! Men herregud – skär ner på antalet scener med hans familj. Stör mig nåt så oerhört på att man envisas med att väva in tonåringar i historier där de inte behövs – allt för att alla åldersgrupper ska lockas.
  • Brodys fru kallar honom för ”Brody”. Öhh – det är ju hans efternamn? Hur många familjer känner ni till där frun kallar sin make Andersson (som hon då för övrigt heter själv också).
  • Historien med Sauls fru. Jag vet att det ska ge Saul mer djup, men jag är ledsen…det blir mest tråkig utfyllnad.

Jag är gnällig, jag vet. Men jag har nog aldrig sett en serie jag har stört mig på så mycket (trots att jag har fortsatt titta). Listan lär fyllas på.

Kommentera

