Recension: Thor

För ett antal månader sedan sågade jag ”Thor” ganska rejält, efter att ha sett trailern. Fick en del upprörda kommentarer om det.

Nu har jag sett filmen och måste erkänna att jag hade fel. ”Thor” är en ganska trevlig film faktiskt. En superhjältefilm som är underhållande och snygg..och ja den kanske inte har så mycket med den nordiska mytologin att göra, men jag har acepterat att det hela är baserat på en Marvel-serie. Och då blir det riktigt underhållande, om än inget mästerverk. Fick mig faktiskt att se fram lite mot kommande ”The Avengers”.

Filmen är snygg, som sagt, det jag dock kan invända mot är att man kan skönja tydlig inspiration i det visuella från Lord of the Rings-trilogin och de senaste Star Wars-rullarna. Tänker på vissa monster och på Asgård. Men det är knappast den enda filmen sm gör sig skyldig till detta.

…så jag erkänner…jag var lite snabb med att såga!

Kommentera

