Officiella Prometheus-trailern är här! Yes!!

Jag kan inte beskriva hur taggad jag är för att se Prometheus. Ridley Scott har gjort en ren prequel till Alien, jag bryr mig inte om vad han säger. Det är bara att titta i trailern…space jockeyn…skeppet från LV-426. Allt finns där. Sen kanske inte det är samma alien, men so what?

Konstaterar att det synopsis som flutit runt på nätet ett tag verkar stämma hyfsat.

En sak som oroar mig lite dock – datorerna i Alien ser ut att vara från stenåldern (inte så konstigt med tanke på att filmen gjordes 1979). Här är det hypermodernt med grym grafik etc. Lite inkonsekvent kanske, med tanke på att detta är en prequel (i någon mån – oavsett vad Scott säger…så utspelar den ju sig innan Alien). Men det kanske förklaras på något sätt i filmen? Vad vet jag?

Kommentera

