Recension: Twinkle, Twinkle, Lucky Stars

Vet inte om man ska kalla detta en recension. ”Twinkle, Twinkle, Lucky Stars” är nämligen en så smärtsamt usel film att jag inte kunde sitta igenom den. Urbota korkad Hong Kong-humor som jag inte finner det minsta kul.

Men samtidigt så är Jackie Chan, Andy Lau och Samo Hung med i filmen och om du orkade fram till andra halvan av trailern ovan så har du också sett att filmen innehåller en del fantastiska slagsmålsscener.

Som film är detta en katastrof, det går inte att titta på sörjan utan att man blir fysiskt illamående. Det hela blev inte bättre av att jag såg en engelskdubbad variant av filmen. Hade det kantonesiska originalljudet funnits kvar hade jag förmodligen i alla fall orkat igenom det hela.

Tycker du att välkoreograferade kung fu-slagsmål är intressant att titta på kan filmen dock vara värd en titt. Men var beredd att spola.

Bör kanske tillägga att jag normalt är ett stort fan av asiatisk film, inte minst Hong Kong-action.

Kommentera

