The Tree of Life – Malick är tillbaka!

Terence Malick gör inte film ofta. Men hans filmer är värda väntan. Han har gett mig några av mina största filmupplevelser.

Min första bekantskap var ”Den tunna röda linjen”, som var något helt annat än vad jag hade väntat mig. Samma år hade ”Saving Private Ryan” dykt upp på bio och jag hade förväntat mig en krigsfilm i samma anda som denna. Men vad jag fick var något helt annat – en långsam, kontemplativ, vacker film. Poetisk. En av mina favoriter.

Sedan dess har jag även sett mästerverket ”Badlands” och ”The New World”. Malicks filmer är nog inte för alla, men jag rekommenderar alla att i alla fall testa! Sean Penn och Brad Pitt i stora roller bådar gott.

Expressen och DN har båda gett filmen positiva recensioner. Hoppas de har rätt, för jag har höga krav när det gäller Malick.

4 comments

  1. >Sant, men du hittade ju till min blogg eftersom att jag länkat till recensioner :)Läser egentligen recensioner för att jag tycker det är intressant att se vad de tycker. Tro mig, jag håller verkligen inte alltid med dem. Finns massor av totalsågade filmer som jag älskar.

  2. >Det är sant :)Hoppas det är okej att jag länkar till din blogg från min. Kanske kan du få några extra läsare den vägen 🙂

Kommentera

