Första Tintin-trailern är här

Trailern för Steven Spieberg & Peter Jacksons första Tintin-film är äntligen släppt! Eller teasern ska man nog säga.
Som barn älskade jag Tintin. Men min relation med Tintin har inte varit så intensiv de senaste åren. Visserligen var det inte så länge sedan jag såg den utmärkta danska dokumentären ”Tintin och jag”, om Tintins skapare Hergé, men det var många år sedan jag plockade upp ett Tintin-album.

Trailern i HD-kvalitet finns här!

Vad tycker jag då om teasern? Känns bra! Jag är glad att de valde att gå denna väg istället för att göra en normal live-actionfilm. Tror det hade varit svårt att realisera Tintins-värld på ett bra sätt då. Nu ser det Tintin ut. Hade nog ändå väntat mig lite mer, men det är som sagt bara en teaser. Lär nog bli mer i de trailers som lär dyka upp framöver.

Kommentera

