Det är klart: Craig blir Blomkvist. Men Salander?

Aftonbladet, Expressen och DN rapporterar att Daniel Craig nu har skrivit på för rollen som Mikael Blomkvist i den amerikaska remaken av Millennium-trilogin.

Jag måste säga att jag har ganska höga förväntningar på denna trilogi – dels gillar jag Craig, men sen har jag stort förtroende för regissören David Fincher. Han har ju trots allt gjort filmer som ”Seven” och ”Fight Club”…och i och för sig också ”Alien 3”, men man kan ju inte vinna alltid.

Jag oroar mig dock lite för vem som ska spela Lisbeth Salander. Namnen jag har sett hittills vet jag ingenting om, men jag tror att Noomi Rapace rolltolkning påverkar min bild. Dark Horizons, som jag litar på oändligt mycket mer än Aftonbladet, rapporterar att listan nu innehåller fem kandidater: Rooney Mara, Emily Browning, Sophie Lowe, Lea Sydoux eller Sarah Snook.

Kommentera

