Stjärnan är död – länge leve stjärnan…ehh?

Människor är ett konstigt släkte. Plötsligt hyllades Patrick Swayze av alla, från media till kreti och pleti. Artiklar på Aftonbladet, Expressen, DN…ja i stort sett finns han i all media. Det bloggas, SVT visar hyllningsfilm etc.

Jag är inte på något sätt ute efter att förringa Patrick Swayzes skådespelargärning. Jag var kanske inget större fan av ”Dirty Dancing”, men jag uppskattade en del annat han gjort. Men hans meritlista totalt sett är tämligen medioker och de flesta kan nog ärligt säga att de inte har sett det mesta han har producerat.

Jag deltar ändå gärna i hyllningskören, men vill samtidigt ställa frågan varför folk plötsligt blir så populära när de dör? Kan vi inte uppskatta dem när de är vid liv istället?

Vill också passa på att nämna hur äcklad jag är av att Kurt Cobain finns med som karaktär i nya Guitar Hero-spelet. Alla som känner till något om Cobain känner också till hans inställning till sånt här och att mediahysterin var en av anledningarna till att han inte finns med oss idag. De överlevande medlemmarna i Nirvana har också uttryckt sin avsky. Spelmakarna borde skämmas!

Kommentera

