Pride and Glory" – bättre än sitt rykte

Smärtsamt lång inledning som visar en amerikansk fotbollsmatch. Fast säkert bara 5 min, men det är länge nog. Få saker är så jäkla trista som amerikansk fotboll på film. Kanske för att jag aldrig har lyckats begripa reglerna.

I övrigt tycker jag om det här. Precis denna typ av filmer jag älskar. Och Norton och Farrell är bra. När Edward Norton är bra är han riktigt bra.

Visst, jag har läst recensionerna (Sydsvenskan, DN). Och visst har man sett handlingen förut, men det innebär inte att detta är en dålig film. Men slagsmålet på slutet var fånigt.

Kommentera

